fredag 11 mars 2016

Projekt: "avsluta påbörjade projekt"

Jag har under ganska lång tid försökt att beta av min restgarnshög för att den någon gång ska sina ur förrådet. Detta genom att inledda ett restgarnsprojekt som innebär att innan jag får sätta tänderna i ett nytt garnnystan måste jag göra slut på några gamla. Det är svårare än man tror och det har fungerat med mer eller mindre framgång...
I min organisationsiver efter flytten till nya lägenheten gjorde jag en egen låda för påbörjade projekt (som i många fall även innehåller restgarner...) för att jag lätt ska hitta dem - och avsluta dem. Det har blivit lite samma sak med den - blandad framgång. Denna sjal har legat och väntat, halvfärdig, i flera år. Det tog en stund att hitta mönstret och klura ut rätt storlek på virknål men till slut var jag igång. Och till slut blev den klar! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar