tisdag 29 april 2014

Femtimmarskoftan

Då har även jag provat på femtimmarskoftan, fast för mig tog den nog något längre tid. Ett roligt projekt om man vill göra något mer än ett par vantar eller en halsduk. Väldigt okrångligt när det gäller mönsterläsande också och eftersom plagget är så litet så går det ju fort! Perfekt för mig som är lite för otålig och som snabbt vill bli klar men missar små detaljer i beskrivningar för att jag tycker jag har koll på läget...


Jag har gått efter grundmönstret som jag hittat på Kyrkaffes hemsida men lagt till några rosa ränder för att pigga upp den lite. Och så hittade jag jättefina blommiga träknappar som jag inte kunde motstå, så en sådan fick det också bli. Det grå garnet är en liten del av den stora långkoftan som jag köpte någon gång på 90-talet men repade upp för något år sedan. Det finns MYCKET av det garnet hemma hos mig så tänker mig nog att det får bli ett par stycken koftor till i olika varianter men med de grå garnet som grund.
När jag så småningom är klar med mitt lilla koftlager tänker jag ta det till någon av Hjälpstickans insamlingsställe för att hjälpa någon liten person att hålla värmen lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar