måndag 9 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 9

Många har nog varit med om att hitta ett underbart mönster på ett plagg för att lite senare upptäcka att beskrivningen är på engelska.
För mig öppnades en helt ny värld när jag insåg att jag lätt kunde googla på det engelska ordet med översättning till svenska. Eller ännu lättare när jag skrev ut denna parlör

Nedan följer lite länkar till olika beskrivningar på engelska som du kan testa parlören på. Håll till godo!
Berocco - har massvis med olika mönster och beskrivningar både för stickning och virkning.
Vogue Knitting - Har gratis mönster som man kommer åt om man skapar ett konto och loggar in.
KnitPicks.com - Har många mönster att köpa men även en hel del kul som är gratis



Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! Det finns ett sätt att inte missa en enda kalenderdag här i min blogg under december månad och det är att prenumerera på inläggen. Det gör du genom att fylla i din e-mailadress högst upp och sedan klicka på "submit". Sedan kommer varje inlägg att skickas till den e-post som du angivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar