måndag 2 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 2

Mitt nya projekt är att smälta ihop gammal plast till ett nytt plast-"tyg" och sedan sy saker med det. En gammal Cervera-påse och ett snyggt riskakepaket (Coop:s varupaketsutformare borde få pris för sina snygga förpackningar!) fick bli ett efterlängtat saxfodral...
Detta behövs:
Ett strykjärn och strykbräda
Två bakplåtspspapper
Valfri mängd av snygga plastpåsar
Ett rum med bra vädringsmöjligheter då plasterna kan bilda gaser som inte är så nyttiga att vistas i...



En genomskinlig plastpåse blev lite piffad med garntrådar mellan (använde mig av syntetgarn så vet inte hur det fungerar med naturgarn)

På 365 saker att slöjda finns tydliga instruktioner hur man går tillväga
Här finns massor av saker som är gjorda av just plastpåsar.


Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar