fredag 20 september 2013

African Flower Hexagonrutor

Jag har i ärlighetens namn aldrig riktigt förstått tjusningen med att virka mormorsrutor. Ja mer än att de är fina såklart. Det krävs så oerhört många för att göra en filt och jag har frågat mig vad man annars kan göra för något som inte är så tidskrävande som just en filt? Fram till nu har jag inte haft något svar på det. Förra veckan blev jag upplyst. Då såg jag nämligen ett gäng roliga mönster på olika djur gjorda i African Flower Hexagon-rutor (underbara mönster från Heidi Bears). Det här gav mig motivationen att försöka mig på att virka en ruta och sedan, ja sedan var jag fast.
Så just i detta nu längtar jag bara efter att få krypa upp i soffan och virka mina Hexagonrutor. Om det blir ett djur eller en filt - det får tiden utvisa.

Här hittar du mönster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar