fredag 22 februari 2013

Konsten att slakta en tröja

Jag fick ett ryck att återanvända gamla stickade tröjor som jag ändå inte använt på flera år till något nytt. Råkade läsa om boken "Konsten att slakta en tröja" (den ser ut så här och är dessvärre slut på förlaget men jag ska försöka låna den på biblioteket.) Ett ekonomiskt och även miljövänligt projekt som kändes väldigt bra när det påbörjades... Kanske var det inte det bästa alternativet att börja med att gräva fram min långkofta från 90-talet från garderoben uppe på vinden. Enbart kragen blev ett nystan på ca 200 gram och hittills är det det enda som blivit upprepat... Det borde ju å andra sidan räcka till två par sockar - så bättre än inget.



Du vet väl att du kan prenumerera på mina blogginlägg (med viss fördröjning)? Skriv in din mailadress i fältet ovan och klicka sedan på "Submit".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar