onsdag 30 januari 2013

Nordiska museets textilgalleri


För några veckor sedan var jag på Nordiska Museet för att hinna titta på Skolslöjd sista helgen utställningen skulle pågå. På Nordiska museet finns även ett textilgalleri, där jag fastnade alldeles för länge (enligt mitt sällskap) tittandes i alla lådor med olika tekniker i stickkonst. 


Bilderna ovan visar tvåändsstickade plagg från Dalarna samt textilkonst från idag i utställningen Folkkonst (bakverk och broderad tavla). Textilgalleriet är väl värt ett besök för alla textilnördar (likt mig själv) som vill frossa i olika tekniker och exempel på dem. 

En hel hylla med virkade dukar i utställningen "Folkkonst"
Missa inte heller att du kan gå på stickcafé på Nordiska museet första onsdagen varje månad kl 17.00 -20.00. (Gratis entré) 
Här hittar du vårens program.

Här visas en "Riktig" och en "Oriktig kroppsställning" vid handarbetande... 

Mer tips på vad som händer i Stockholm? Här hittar du min kalender. Tipsa gärna om fler evenemang!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar