lördag 22 december 2012

Julkalender 2012 - Lucka 22 Mönster

Ett skönt evighetsprojekt kan vara att påbörja stickandet av en filt. På Bloggen  Stickning, instruktioner, etc. hittar du denna trevliga variant.
Om du inte har lust att sticka en filt kan du prova att göra Johanna Westmans fantastiska chokladdoppade lakritskola! Jag har gjort den och jag kan säga att det inte är lätt att spara den till julfirandet...
"Välkommen till Stickning Instruktioner, etc. Vi är en grupp konsthantverkare som älskar fibern konst. Oavsett om du är helt ny till härva av nålar och garn, eller kan sticka en afghan med ögonen nära, inbjuder vi dig att vara med på den här resan."

Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster.  Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg". Håll ögonen öppna! Det går även att prenumerera på blogginläggen (med viss fördröjning). Skriv in din mailadress i fältet ovan och klicka sedan på "Submit".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar